Analýza preferovaných stylů chování a komunikace:
Dominance – direktivní, pozitivní, vyžadující
Influence – optimistický, dynamický, komunikativní
Steadiness – stabilní, relaxovaný, podporující
Compliance – formální, analytický, odtaživý
Přirozený a Adaptovaný Styl chování a komunikace
Zvýšená osobní výkonnost
Schopnost efektivní vzájemné interakce s různými typy lidí je určujícím faktorem mezi úspěchem a neúspěchem v současném prostředí. Efektivní mezilidská komunikace a interakce má počátek v přesném a přijatém vnímání sebe sama. Základní zpráva Success Insights podává zásadní informace o osobnosti respondenta a jeho způsobu interakce s ostatními lidmi. Toto poznání vede ke zvýšení osobního výkonu.
Efektivní manažerská komunikace
Zvláštní pozornost věnuje základní zpráva identifikaci preferovaného stylu komunikace. Pokud znáte svůj preferovaný styl při komunikaci s ostatními, můžete používat celý komunikační systém při interakci s ostatními lidmi. Používání tohoto systému je mnohem efektivnější a velmi produktivní. Respondenti se dozví, mimo jiné, jak jejich přirozený a adaptovaný styl chování ovlivňuje reakce ostatních lidí, se kterými vstupují do interakcí. Čím vzbuzují pozitivní nebo negativní reakce ostatních a tím pádem, co způsobuje nebo potlačuje jejich úspěch a úspěch ostatních lidí.
Zvýšená hodnota pro podnik
Tváří v tvář neustále se měnícím úkolům, příležitostem i komplikacím se stává dokonalá znalost sebe sama klíčovým faktorem při naplňování cílů a také se stává konkurenční výhodou pro firmu. Výkonní i vedoucí zaměstnanci a jejich trenéři, koučové, mentorové atd. mohou daleko snadněji a efektivněji plánovat jejich další osobní i profesní rozvoj. Mohou ho stavět na silných stránkách respondenta a zároveň snadno odstranit limitující faktory jejich výkonu. Na konci tohoto procesu je opět zvýšená hodnota pro firmu.
Dosažení špičkového výkonu
Lidé jsou zpravidla výkonní v prostředí, které ctí jejich přirozený způsob chování, jednání a přístupu. Bohužel, toto přirozené chování nemusí nutně korespondovat s požadovanými výsledky i pochopením všech ostatní lidí. Zvláště v případech, kdy přirozený způsob chování jednoho člověka je zcela odlišný od představ o přirozeném chování druhého – například jeho kolegy. Základní zpráva odhalí mnoho možností, jak zlepšit úroveň interakce a komunikace s okolím. Zejména se jedná o uspořádání pracovního prostředí a pochopení potřeb svých spolupracovníků. Prostřednictvím pochopení vysoce efektivních nástrojů a možností přizpůsobování svému okolí, respondenti mohou daleko snadněji a přesněji modifikovat své projevy a chování směrem k požadovanému stavu.
Obsah zprávy
Každá základní zpráva obsahuje několik sekcí, které identifikují a objasňují možnosti pochopit a zlepšit úroveň komunikace a vzájemné interakce. Zpráva může být interpretována certifikovaným koučem nebo mentorem, který může maximalizovat užitnou hodnotu zprávy a sestavit efektivní akční plán pro další rozvoj a implementaci poznatků do praktického používání. Mimo jiné lze tyto informace použít také v procesech projektů zvyšování osobní odpovědnosti zaměstnanců.
Jednotlivé sekce základní zprávy
- Obecné charakteristiky – preferovaný styl práce na základě přirozeného způsobu chování
- Hodnota pro podnik – osobní přínosy pro podnik
- Checklist pro komunikaci – jak mohou ostatní efektivně s respondentem komunikovat
- Co je v komunikaci zakázáno – čeho by se měli ostatní v komunikaci vyvarovat, pokud s ním komunikují
- Tipy pro komunikaci – jak může respondent upravit svůj styl komunikace směrem k ostatním
- Ideální pracovní prostředí – jaká je respondentova preferovaná pracovní atmosféra
- Vnímání – jak respondent vidí sebe sama a jak ostatní vidí respondenta
- Charakteristické rysy – soubor vyjádření, které charakterizují respondenta v relaci ke všem čtyřem kvadrantům chování (DISC)
- Přirozený a Adaptovaný styl chování – DISC analýza napříč čtyřmi kvadranty stylu chování
- Adaptovaný styl – charakteristiky současného adaptovaného stylu chování
- Klíče k motivací – požadavky respondenta směrem k ideálnímu stylu a způsobu motivace
- Klíče k vedení – jakým způsobem se dá (respondent vyžaduje) respondent vést
- Prostor pro zlepšení – identifikace rezerv respondenta
- Akční plán – na základě výsledků hodnocení a následné diskuse je možné sestavit přesný a adresný akční plán pro další rozvoj
- Hierarchie stylu chování – chování respondenta poměřené v osmi nejběžnějších oblastech pracovního prostředí
- Analýza stylu chování – Grafy – vizualizace přirozeného a adaptovaného stylu chování.
- „Success Insights Wheel“ – pozice přirozeného a adaptovaného stylu chování v relaci ke všem ostatním kombinacím
Výsledky a Přínosy
Investice do základní zprávy Success Insights může přinést velice důležité informace a především výsledky v několika oblastech:
- Zjištění, jak respondent přistupuje k řešení problémových situací a náročných úkolů a jak se dokáže chopit příležitostí
- Identifikuje znaky, které poukazují na vůdcovskou roli (ne manažerskou)
- Nabízí strategie pro otevřenou, přijatelnou a přímou formu komunikace a chování směrem k dosažení požadovaných cílů / plnění úkolů
- Specificky se podílí na řízení jednotlivců a týmů bez přímého zasahování nadřízených, managerů nebo decision makerů.
- Zapracování a Tvorba výkonových plánů pro nového pracovníka
- Plánování strategie rozvoje pro stávající pracovníky
- Koučování, Mentorování a Rozvoj schopností vést
- Řešení konfliktních situací
podívejte se na vzor zprávy: Osobní zpráva – DISC